GEBOUWD VOOR UW TRAIL AVONTUUR, De Nieuwe TRX-4 Sport
De TRX-4 Sport combineert de onverslaanbare bodemvrijheid en rijdynamiek van Traxxas portaalassen, plakkerige Canyon® Trail-banden en een lichtgewicht chassis voor een slankere, prestatiegerichte nieuwe TRX-4. De unieke bumpers, wielen en body van de Sport zijn ontworpen voor meer klimmogelijkheden. Of het nu gaat om een leuke trailrun of een hardcore technische crawl, de TRX-4 Sport's mogelijkheid en de op prestaties gebaseerde aanpak tilt uw outdooravontuur naar een nieuw niveau.
Heavy-duty stalen frame-rails
Een dik 1,5 mm stalen ladderframe met gegoten dwarsbalken biedt uitzonderlijke torsiestijfheid om zelfs de slechtste chassisdraaikoppeling te weerstaan. Deze extreem stijve ruggengraat laat de vering het werk doen waarvoor hij was ontworpen. U zult het verschil voelen op trails waarbij de eliminatie van de chassisflex voor een precieze wielplaatsing zorgt bij het navigeren op technisch terrein.
Verstelbare wielbasis
De innovatieve schokbrekertorens laten vier verschillende "bolt-on" wielbasisposities toe: 300, 312, 324 en 336 mm voor aangepaste carrosserie-uitrusting. Verdere fijnafstemming is mogelijk met de asschakels en instelbare schokpositie.
Voorgevormde draadhouders
De fijnere details zijn van belang, dus zijn de draadhouders in de frame rails verwerkt, die een schone uitstraling geven en de bedrading beter beschermen tegen off-road gevaren.
Dubbele batterijlade
De hoofdbatterijlade van de TRX-4 is geschikt voor een 5000-mAh 3-cell LiPo of 5000-mAh 2-cell LiPo met lange levensduur of kleinere Traxxas-batterijen van 1/16 schaal voor minder gewicht. Een scharnierende batterijstrook zorgt voor een snelle en veilige batterijbevestiging zonder spelden in het veld te verliezen. De innovatieve riem wordt omgedraaid om aan te passen voor verschillende hoogtebatterijen.
Vloer Panelen
Harde vloerpanele beschermen de elektronica en verbeteren het uiterlijk van het chassis.
Aluminium schaal Schokbrekers
Olie-gevulde coil-over GTS-schokbrekers werden exclusief gemaakt voor het TRX-4-chassis om zelfs de meest ruige trails glad te strijken. Deze zilver-geanodiseerde aluminium dempers leveren een zijdezachte demping en zijn voorzien van van schroefdraad voorziene bodies voor eenvoudige rijhoogte-instelling. Het overtuigende schaalrealisme ziet er geweldig uit en ze presteren nog beter met een O-ring kapafdichting en dubbele X-ring asafdichtingen
Heavy-Duty stalen Links
Dikke stalen Links van 5 mm diameter zijn voorzien van stevige, volledig ingevangen zware stangkoppen met stalen holle kogels voor uitzonderlijke sterkte en duurzaamheid. Dit is een optie die je niet in problemen brengt met een gebroken ophanging.
Precision Hex Hardware
De TRX-4 maakt gebruik van stevige zeskantige hardware voor verbeterde sterkte en eenvoudig onderhoud. Gebruik voor extreme omgevingen de roestvrijstalen hardwarekit (# 8298).
Portaal assen
Exclusief voor TRX-4-modellen heffen portaalassen de differentieel behuizing op voor een ongelooflijke bodemvrijheid. Dit radicale ontwerp verbetert ook de asgeometrie en vermindert de belasting van de aandrijfassen. Stalen tandwielen zorgen voor probleemloze prestaties, ongeacht hoe technisch de klim is.
Torsie Twist geëlimineerd
Op conventionele rigs met een beperkte reductie van de tandwielen in de differentiëlen, wordt het motorkoppel op het frame afgeleid tot het punt om u van de rotsen af te draaien. Het radicale ontwerp van de portaalas van de TRX-4 vermindert de overbrengingsverhouding op de wielen, waardoor torsie door het chassis nagenoeg wordt geëlimineerd. Totale reductie van de asoverbrenging is meer dan tweemaal niet-portaalontwerp, dus Titan-motorkoppel zorgt voor een soepele voorwaartse beweging, geen draaiing van het frame.
Vergrendelde differentiëlen
Full-time vergrendeld voorste en achterste differentiëlen transformeren het koppel van de motor in een niet te stoppen klimwerk. Omdat er geen slip mogelijk is, klauwen alle vier wielen met dezelfde tractie, waardoor de lichtgewicht Sport over de zwaarste obstakels rijdt.
Stalen tandwieloverbrenging
De transmissie met enkele snelheid is laag ingesteld voor het ruwe koppel dat nodig is om de steilste hellingen te beklimmen. Stalen tandwielen bieden de Traxxas-robuuste duurzaamheid die u op het spoor houdt.
U-gewrichten van gehard staal
De U-verbindingen van gehard staal op de aandrijfassen aan de voor- en achterkant zorgen voor een soepele, betrouwbare vermogensafgifte voor non-stopplezier.
Dubbele Frictie Plaat Slipkoppeling
Een slipkoppeling met dubbele slipplaat biedt extra bescherming tegen motor blokkering in extreme crawl omstandigheden.
Afgedichte kogellagers
Zwarte afgedichte kogellagers weerstaan modder en vuil om uw model soepel te laten rollen.
Uitgerust met verhoogde middenaandrijfassen en ophangkoppelingen
TRX-4's radicale portaalasontwerp verhoogt de aandrijfassen hoger om de asgeometrie te verbeteren en de aandrijfashoeken te verminderen. Hogere aandrijfassen en ophangingsarmen rijden over obstakels om te voorkomen dat uw truck hoog wordt gecentreerd en de algehele slijtage wordt verminderd.
Hoge sturende en drag-links
De stuurstang en de sleepstang zitten hoog op de portaalassen en heffen ze weg van mogelijke schade. Hierdoor kan de TRX-4 obstakels aanvallen, waardoor het risico van het raken van de stuurstangen op rotsen wordt verminderd.
45-graden stuurhoek
De superieure stuurhoek van 45 graden maakt zelfs moeiteloos de moeilijkste bochten. Dit helpt onhandige achteruitrijmanoeuvres in krappe ruimtes te voorkomen.
Extreme benaderingshoeken
Met een benaderde openingshoek van 58,82 graden aan de voorkant, is de TRX-4 klaar om muren te beklimmen. Een even indrukwekkende achteraanrijhoek van 45,83 graden biedt extreme mogelijkheden, zelfs in de diepste bochten.
Hoge bodemvrijheid
Portaalassen helpen de middelste bodemvrijheid te verhogen tot een ongeëvenaarde 3,14 inch (80 mm), terwijl verhoogde ophangingsarmen en aandrijfassen de onderliggende rotsen vrijmaken. Superieur vermogen staat gelijk aan meer plezier, ongeacht waar uw avontuur u naartoe brengt.
Motorontwerp aan de voorzijde
De geborstelde 21-voudige Titan-motor met grote 550-maat van de TRX-4 biedt soepel, betrouwbaar vermogen en veel koppel om de moeilijkste obstakels te beklimmen. De oriëntatie aan de voorkant verplaatst de voorspanning naar voren om u over hindernissen heen te krijgen met verbeterde tractie.
Nieuwe XL-5 HV ESC
HV staat voor compatibiliteit met de hoogspannings 3s LiPo-accu's voor meer efficiëntie en kracht. Naast de drie standaardprofielen (Sport, Race, Trainingsmodus®) beschikt de XL-5 HV over een Trail-profiel dat een beetje sleeprem biedt voor soepel en intuïtief rijden voor de meeste van uw avonturen. Een nieuw Crawlprofiel introduceert hill hold en direct reverse voor extreem technische circuits. Ofwel helpt u het pad met gemak te navigeren.
Titan 21T 550 Motor
Koppel regeert het pad! De enorme Titan 21T-motor van de TRX-4 pompt een enorm koppel om je op en neer te krijgen over alles dat in de weg staat. Een geïntegreerde koelventilator houdt de temperaturen laag voor langere looptijden.
Waterdichte metalen tandwielservo
Een nieuwe full-metal digitale servoset geeft u de duurzaamheid en stuurbevoegdheid die u nodig hebt om zelfverzekerde en betrouwbaar moeilijke uitdagingen aan te gaan.
TQ™ 2-kanaals radiosysteem
Schakel de stroom in en rijd! Dat is alles wat er is met het TQ™ 2,4 GHz-radiosysteem. Race met meerdere voertuigen zij aan zij zonder interferentie. De geavanceerde programmering van de TQ biedt besturing op lange afstand met vloeiende, glitch-vrije prestaties en hij past comfortabel in de hand voor langdurig gebruik.
Lengte: |
21.93 inches (557mm) |
Front Track: |
9.78 inches (249mm) |
Rear Track: |
9.78 inches (249mm) |
Bodem Vrijheid: |
3.14 inches (80mm) |
Gewicht: |
5.79lb (2.63kg) |
Hoogte: |
9.47 inches (241mm) |
Wielbasis: |
12.28 inches (312mm) |
Vertrek Hoek: |
58.82° |
Achter Hoek: |
45.83° |
Breakover Hoek: |
58.93° |
Front Schokbreker Lengte: |
3.54 inches (90mm) |
Achter Schokbreker Lengte: |
3.54 inches (90mm) |
Front Wielen: |
1.9 x 1.02 inches (49 x 26mm) |
Achter Wielen: |
1.9 x 1.02 inches (49 x 26mm) |
Front Banden: |
4.64 x 1.89 inches (118 x 48mm) |
Achter Banden: |
4.64 x 1.89 inches (118 x 48mm) |
Hex Maat: |
12mm |
Snelheids regelaar: |
XL-5 HV |
Motor (electrisch): |
21T Reverse Rotatie |
Transmissie: |
Enkele Snelheid |
Tandwiel Pitch: |
32P |
Differentiëel Type: |
Geblokeerde Spoel |
Chassis Structuur / Materiaal: |
Stalen Ladder Frame met Nylon Composiet Versteviging |
Rem Type: |
Electronisch “Hill Hold” |
Drive Systeem: |
As Aangedreven 4WD |
Besturing: |
Op Chassis gemonteerde Servo |
Servo: |
2075X Metalen Tandwielen |
Zender: |
TQ™ 2.4GHz 2-Kanalen Zender |
Ontvanger: |
6519 |
Skill Level: |
2 |
Batterij Lade: |
158.75 L x 47 W x 23/26mm H |
Type: |
Hoog-Koppel Geborstelde motor |
Maat: |
550 |
Gewicht: |
390g (13.76oz) |
Lengte: |
3.071” (78mm) totale lengte, 2.25” (57mm) can length, 1.532” (38.9mm diameter) |
Turns: |
21T reverse rotatie |
Voltage: |
16.8V |
Stevige, lichtgewicht pick-up body
- Bumpers met laag profiel voor grotere speling
- Rode differentieelafdekkingen en D-ringen
Trail-Tuned XL-5 HV Waterdichte elektronische snelheidsregeling
- Volledig waterdicht ontwerp
- Vijf rijprofielen
- Sportmodus - vooruit / achteruit / achteruit
- Race-modus - vooruit / achteruit / geen achteruit
- Training Mode™ - 50% vooruit / 100% rem / 50% achteruit (gepatenteerd)
- Trail-modus - vooruit / achteruit / achteruit / met trail-tuned sleeprem in neutraal
- Crawlmodus - vooruit / direct achteruit - geen neutraal met 100% heuvelrem
Traxxas EZ-Set® setup met één knop
- Groot, efficiënt koellichaam
- Breed voltage bereik 6-7 cel NiMH (7.2-8.4V) en 2-3s LiPo (7.4-11.1V)
- Tweetraps laagspanningsbeveiliging (LVD)
Motor
- Krachtige Titan ™ 21T omgekeerde rotatiemotor met interne koelventilator
- Nauwkeurige vooraf ingestelde aanpassingen van het tandwielsysteem
- Motorretentie gescheiden van tandwiel
Portaal assen
- Vergroot de bodemvrijheid
- Elimineer torsiedraaiing
- Stalen tandwielen
- Verbeter de geometrie van de assen en verminder de belasting op aandrijfassen
Stijf stalen frame
- De 1,5 mm dikke stalen frame-rails verhogen de torsiestijfheid
- Innovatief ontwerp voor vier wielbasisposities (300 mm, 312 mm, 324 mm, 336 mm)
- Instelbare achterschokbrekerposities voor SWB- en LWB-configuraties
- Bumpers passen naar voren en naar achteren
- Robuuste rock rails passen zich aan de breedte aan
- Draadgeleiding clips geïntegreerd in frame rails
Aandrijving
- Volle as aangedreven vierwielaandrijving
- Stevige 6 mm-assen
- Stalen voorste CV-cardanassen
- Achterasassen van gehard staal
- Spool-locked voorste en achterste differentiëlen
- Stalen tandwieloverbrenging
Innovatief batterijcompartiment
- Scharnierende batterijklep zorgt voor snelle en eenvoudige accustoegang
- Geen clips om te verliezen
- Geschikt voor batterijen met verschillende hoogte
- Accepteert lange batterijen
- Geïntegreerd compartiment accepteert kleinere 1/16 schaal batterijen (met optionele riem)
transmissie
- Enkele snelheid met stalen tandwielen
- Dubbele horizontale assen
- Dubbele Frictieplaat voor slipkoppeling
- Eenvoudig te verwijderen voor onderhoud
stuurinrichting
- Op het onderstel gemonteerde 2075X metalen tandwiel digitale servo
- Superieure stuuruitslag van 45 °
- Directe besturing (geen servo saver)
- Stuurgeometrie gecorrigeerd voor bump-stuur
Vering-Suspensie
- Front - 3 link met panhard
- Achterste - driehoekige 4-schakel
- Zwaar uitgevoerde staafeinden met stalen holle kogels
- Stalen linkstaven met een diameter van 5 mm en 4 mm draadeinden
Aluminium GTS-schokbrekers
- Olie-gevulde schroefset GTS-schokbrekers exclusief voor TRX-4-chassis
- Zilver geanodiseerde aluminium behuizing
- Dragerhuizen met kragen kunnen daardoor de rijhoogte eenvoudig aanpassen
- Zijdeachtige soepele demping voor de zwaarste trails
- O-ring kapafdichting en dubbele X-ring asafdichtingen
Wielen en banden
- Robuuste zwarte 5-spaaks wielen
- Voorgemonteerde 1.9 "Canyon Trail-banden met trail-afgestemde schuiminzetstukken
- Trail-getunede S1-rubbercompound
- 12 mm stalen zeskant
TQ™ 2,4 GHz 2-kanaals zender
- Gepatenteerde O-ring verzegelde waterdichte ontvangerkast Houdt de micro-ontvanger droog
Afgedichte kogellagers
Zeskantige hardware met roestwerende coating van zwart oxide
Wat zit er in de doos:
- TRX-4, Ready-to-Drive® model
- XL-5 HV waterdichte elektronische snelheidsregeling
- Titan™ 21T omgekeerde rotatiemotor
- TQ™ 2,4 GHz-radiosysteem
- Onderhoudsgereedschap van hoge kwaliteit
Wat je nodig hebt:
- batterijen/Accu
- TRX-4 accepteert een breed scala aan NiMH (4-7 cel) en LiPo (2s-3s) batterijen.
- Lader
- Traxxas EZ-Peak Live-oplader wordt aanbevolen voor eenvoudige en snelle oplaadprestaties (model # 2971).
- AA Alkaline batterijen
- Vier AA-alkalinebatterijen voor de zender.